8. juli 2012

SEO for begyndere - Del 1 "Intro"

Hej dejlige læsere af denne blog, nu har jeg her den sidste måneds tid fået lært lidt mere om SEO og føler mig nu klar til at give noget videre, da jeg har fået ok meget ros, for det jeg har opnået so far!
(Jeg har indtil videre opnået en del bedre google-placeringer).
-Bliv fast læser, så er du med fra starten, når næste indlæg i serien om under 48 timer bliver postet!

Hvad er SEO: SEO er en forkortelse for: "SearchEngineOptimization" eller på dansk: "SøgeMaskineOptimering". Det betyder kort fortalt, at man optimere sig i forhold til google, altså får en højere plads på deres søgelister. fx, hvis du søger på "lav din egen app" på google, så vil du lige efter de 3 reklamer der popper op, se min blog.
(-Den var på ca. én 10. plads, før jeg begyndte på SEO = en væsentlig fremgang, som giver mig ekstra views, hver evigt eneste dag!).

Du kan lave SEO på din blog, på utroligt mange måder, nogle er nemmere for en blogger end andre, da nogle metoder kan gå meget udover dit indhold, men de metoder, der er mest populære og giver mest i den sidste ende, i forhold til indsatsen, som jeg derfor vil komme ind på i denne serie af indlæg, er følgende:
-Duplicate Content - "Læs indlægget her!"
-Billeder, videoer, titler, overskrifter, domæne - "Læs indlægget her!"
-Indhold - "Læs indlægget her!"
-Søgeord - "Læs indlægget her!"
-Linkbuilding - "Læs indlægget her!"
-Udgående links - "Læs indlægget her!"
-PageRank - "Læs indlægget her!"
-Kommentarer - "Læs indlægget her!"
-Andre hjemmesider om SEO - "Læs indlægget her!"

Programmer til hjælp med SEO, som jeg vil forklare via video+tekst:
-RankTracker (Søgeord) - "Læs indlægget her!"
-LinkAssistant (Linkbuilding) - "Læs indlægget her!"
-SEOQuake (Seo Generelt) - "Læs indlægget her!"
-Google Adwords (Søgeord) - "Læs indlægget her!"

Nyere indlæg (Fra september 2012):
-Flere links (Linkbuilding) - "Læs indlægget her!"

Dvs, at planen pt. er, at jeg vil lave 12 indlæg, om det SEO jeg kender til og bruger selv. Jeg håber, at i vil kunne bruge dem og dermed komme igang med, at booste jeres google-placering imod toppen!
(Andet indlæg i serien ("Duplicate Content") postes indenfor de næste 2 døgn) - Har du spørgsmål eller idéer vedr. andre emner end dem jeg har listet op, så smid en kommentar!
-Simon Hansen

1 kommentar:

  1. Det lyder ret interessant..

    Efter jeg er begyndt at ændre retning på min blog (altså mere orienteret for alle, fremfor at følge min egen træning), har jeg fået flere views om måneden, og vil da bestemt følge med her, i håb om at jeg kan lære lidt mere, så jeg kan få endnu flere views :)

    SvarSlet

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)