24. juli 2012

SEO for begyndere - Del 8 "PageRank"

Hej og velkommen til "Del 8" i serien "SEO for begyndere", er du ny på bloggen, så er en super god idé at smutte ind og læse "Introen". Hvis ikke, lærer du måske noget nyt ved at læser videre, så det vil jeg da foreslå dig at gøre!

Hvad er PageRank?:
Jeg er ikke selv 110% sikker på alt indenfor PageRank, så brug evt. google og find andre forklaringer på det, så du får det hele med (Jeg vil jeg stadigvæk mene, at dette indlæg kan hjælpe dig godt på vej).
-Dog ved jeg, at PageRank, er en indikator Google bruger, der fortæller lidt om:  "hvor mange der linker til siden", "hvor mange sider google har indexeret" og mange andre mere eller mindre brugbare ting.
-Dette kan være en god måde, at se, hvordan en hjemmeside/blog ligger placeret lige umiddelbart, men en god PageRank er absolut ikke alt.
Du kan måle/finde din pagerank her: http://www.prchecker.info/


-Siden ser således ud og udfyldes som set på billedet (Dog med dit eget domæne):
(Bemærk: Hvis din blog er lavet på blogger.com, skal du skrive "com" efter domænenavnet, fx skal jeg skrive "simon-hansen.blogspot.com" og ikke "simon-hansen.blogspot.dk", for at finde min blog)



















Hvorfor er PageRank ikke alt?:
PageRank er ikke alt, fordi at de ting, der bliver lagt fokus på fra googles side og giver dig en masse ekstra besøg, ikke altid er dem, som "PageRank" udregnes via.
Konklusion: PageRank er et godt værktøj, til at danne et overblik over, om din hjemmeside overhovedet værdsættes af Google pt, men gå ikke efter at gøre den bedre, men at gøre din Linkbuilding, Søgeord, Indhold, Titler og alt det andet jeg har fortalt dig om i de tidligere indlæg, bedre. Det giver 1000 gange mere i den sidste ende!
(Det skal dog siges, at leder du efter sponsorere, så er PageRank 2+ en ting, du ikke skal ligge skjul på at du har, hvis du har det)


Dette var sidste indlæg om, hvordan du gør din SEO bedre. Næste gang, vil jeg samle op, på de mange konstruktive kommentarer jeg har fået og dermed rette mine egne fejl og tilføje lidt ekstra!
(Derefter har jeg 4 indlæg klar, som fortæller om gode SEO-Tools, du kan benytte)
Næste indlæg udkommer om 2 dage, jeg håber du har kunnet bruge serien til en masse indtil videre, hvis du har spørgsmål, ris eller ros til et indlæg fra serien, så smid endelig en kommentar!
-Simon Hansen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, stor tak fordi at du gider kommentere på min blog! Sætter pris på feedback og ris/ros generelt! :)